Чи можна в закладі організувати за індивідуальною формою навчання учня з ООП, який отримав свідоцтво про здобуття базової середньої освіти
На ваші запитання відповідає Олена Святенко, заступник директора департаменту — начальник управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України
Тривалість здобуття початкової та базової середньої освіти в спеціальних закладах освіти та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти на рівнях, що визначені постановою КМУ «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр» від 06.03.2019 № 221, становить 10 (11) років (постанова КМУ «Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти» від 23.04.2003 № 585).
У пункті 16 Положення про спеціальну школу визначено, що спеціальна школа для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку може забезпечувати здобуття загальної середньої освіти на одному або на кількох її рівнях:
- початкова освіта — 1—4 класи;
- базова середня освіта — 5—11 класи.
Для учнів із порушеннями інтелектуального розвитку за наявності відповідної навчально-матеріальної бази можна забезпечити здобуття профільної середньої освіти, створивши 12 і 13 класи.
Отже, в спеціальному закладі освіти можна створити 12—13 класи за наявності відповідної ліцензії, навчально-матеріальної бази та кадрового забезпечення.
Наказом МОН «Про деякі питання документів про загальну середню освіту» від 16.10.2018 № 1109 затверджено окремий зразок документа про освіту лише для осіб з ООП, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку. Після закінчення повного курсу навчання особа з помірними інтелектуальними порушеннями отримує довідку, зразок якої також затверджено цим наказом.
Індивідуальну форму здобуття освіти запроваджують відповідно до вимог Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого МОН 12.01.2016 № 8 (у редакції наказу МОН від 10.02.2021 № 160).