11
Листопад 2023року
запитання — відповідь

Чи можна зарахувати до 10 класу ЗЗСО учня з ООП і який документ по завершенню навчання йому видати

На ваші запитання відповідає Олена Святенко, заступник директора департаменту — начальник управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України

Учень з ООП (інтелектуальні порушення помірного ступеню) навчався в закладі загальної середньої освіти, закінчив 9 класів, отримав свідоцтво. Зараз перебуває за кордоном. Батьки звернулися в заклад із проханням зарахувати учня у 10-й клас за індивідуальною формою навчання. Чи можна зарахувати? Які інші форми організації навчання можна запропонувати батькам? Який документ видавати учню по завершенню навчання в 10-му класі?

Для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють необхідні умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами (ст. 19, 20 Закону України «Про освіту»).

Інклюзивне навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти організовують відповідно до порядків, затверджених КМУ (ст. 20 Закону України «Про освіту»). Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» затверджено постановою КМУ від 15.09.2021 № 957.

Отже, дитина з особливими освітніми потребами може здобувати профільну середню освіту (10—11 класи) у закладі загальної середньої освіти шляхом інклюзивного навчання.

Індивідуальну форму здобуття освіти (педагогічний патронаж, екстернат, сімейна / домашня) запроваджують з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей дітей з ООП та відповідно до вимог Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 12.01.2016 № 8 (у редакції наказу МОН від 10.02.2021 № 160).

Педагогічний патронаж організовують на підставі висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я або медичного висновку про стан здоров’я дитини за формою, затвердженою МОЗ, а не висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи. Таким дітям корекційно-розвиткові послуги надають фахівці інклюзивно-ресурсного центру.

Після закінчення повного курсу навчання особа з помірними інтелектуальними порушеннями отримує довідку, зразок якої затверджено наказом МОН від 16.10.2018 № 1109. Наказ МОН містить окремий зразок документа про освіту для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими порушеннями інтелектуального розвитку.